Jak jsme jeli Sázavu

22. května 2007 v 21:03 | Isildur
Sázava 11.-13.5. 2007

"Voda" se sice jede až od soboty, ale Martinka, Křižák a já jedeme směr Sázava již v pátek večer...

Na břehu řeky, v hospodě Na Marjánce se naše mise rozrůstá o Honzu a Kódla. V plánu máme popíjení a poslech hudební produkce v místním rockclubu. Zahrajeme si mezi sebou také stolní fotbálek. Ty nejlepší z nás pak sfoukne jak svíčku nějaký místní pár plejerů. Přespíme pod nedalekým mostem. Ráno na sedneme do vlaku a přesuneme se do Sázavy. Zajdeme do bufetu na polévku. U jezu Černé Budy již stojí auto společnosti Dronte a na vozíku má 8 lodí. Jakmile začneme s vykládáním lodí, přicházejí od vlaku z Prahy ostatní vodáci v čele s Ivetou. Jedna loď putuje nazpět, protože mě a Křižákovi odpadli háčci. Pojedeme proto spolu na jedné lodi. Představují se i ostatní posádky: Jirka-Ivet, Honza- Anička Č., Vašek- Zlobr, Kódl-Martinka, Marcela-David, Jarda-Zuzka. Ti nám karasům neznámí lidé jsou většinou od Ivety z Mercku.
Škoda, že sjízdná šlajsna je hned na úvod- nikomu se do ní nechce. Kódl má s kormidlováním trochu problémy- je na vodě prvně. Pyskočelský jez sjíždíme s Křižákem celkem v klidu šlajsnou, Marcela s Davidem zase vpravo podél zdi. Ostatní přenášejí a v nastalé bouřce ti pomalejší pěkně zmoknou. Zatímco na Marjánce obědváme, venku se vyčasí. Na baru rockclubu zahlédneme otevřeným oknem 1,5l láhev "mámytáty" (rumovogriotkový drink, co jsme tam včera zapoměli). Diplomat Křižák jej svým osobním kouzlem a řečnickým uměním získá zpět (zazní mj. i toto: "A to jste tam jako pili?", "Ne, to by pak přece bylo prázdný!"). Na vodě pak po pár kilometrech obsah petky zmizí v našich útrobách. Na jezu Chocerady jsou některé posádky zvěčněny při sjíždění přes korunu; v Hvězdonicích začínáme se svojí novou zábavou: skákáním jezů na lodích přes zábranu propustí. Šlajsnou zdoláme i poddubský jez a po 2,5 km přistáváme u zlenického hotelu Kormorán. Slunko pěkně připaluje a my se občerstvujeme na terase. V místní "minizoo" si prohlížíme Mývala a Andulky.
Zatímco Zlobři jedou napřed, naše jízda pokračuje poklidným tempem a otevřením mé lahve námořnického pití ( Honza už si raději nedává:-). Následný čtyřkolský jez opět skáčeme, tentokrát již přes trochu vyšší zábranu. Pod jezem se tři lodě setkáváme u břehu, kde se smíchem sledujeme, jak se Kódl s Martinkou po pomalém rozjezdu zastavili na zábraně a teď se komickým kýváním snaží rozhoupat loď a skočit. Nakonec Marťa vystoupí a Kódl skočí sám. Další problém nastává při opětovném nástupu Martinky, která zůstala na jezu. Peřejnatý úsek brání Kódlovi v navrácení se k jezu a tak zasáhne Jirka, který odtáhne Kódla k jezu jako kačera na provázku:-). Jelikož v Čerčanech není pořádné tábořiště, jedeme až do Poříčí, kde už Zlobři stavějí stan. Zde u mostu na km 30,7 končí naše dnešní plavba. Odebíráme se do hospody, kde ale většina posedí jen krátce. Kódl, Křižák, Marťa, Zuzka, Jarda a já vydržíme přes půlnoc. Hospodskej je bohemák a celkem v pohodě. Jezdí prý na každý zápas.
Ráno vyplouváme před 10 hodinou s tím, že dáme oběd v Týnci. Pod jezu Městečko je vlevo od šlajsny, v kamenné hrázi úzký průplav. Vašek s Jirkou se svlékají do plavek a zkusí ho pokořit. Podaří se jim to, i když trochu krkolomně. Ostatní přetahujeme. Pod nespeckým jezem děláme hromadné foto. Po včerejší "zelené smršti", která se přehnala nad Poříčím, je mi trochu nevolno:-). Když míjíme tábořiště pod hradem Zbořený Kostelec, uvidíme tam bufet s logem Lobkowiczkého pivovaru. Pokračujeme dál až na Marcelu s Davidem, kteří se tu seknou a do cíle v Pikovicích už ani nedorazí. Inu lobkowiczkému pivu je těžké odolat :-). Týnec Zlobři a spol. překvapivě míjejí, prý žádnou hospodu neviděli. Honzova a moje loď chvíli čeká na opozdilce. Dočkáme se však jen vydry v rákosí. V Týnci se k nám také připojuje loď ve složení Čenda- Anička L.
Jezy Podělusy, Brejlov a Kaňov skáčeme přes zábrany (obzvlášť ta kaňovská stojí za to) . Následuje mnou obávaná krhanická Pěnkava: v klidu dáváme. Krhanické i další peřeje jsou při tomto nízkém stavu vody kličkovaná mezi kameny. Na Lesním jezu má po předloňských špatných zkušenostech obavy Zlobr. Teď to nechá celé na Vaškovi, který to zvládne s přehledem. V Kamenném Přívozu zastavujeme v malebné hospůdce Na staré poště. Vaří se tu výborně. Naproti se z prostředků EU opravuje mlýn včetně půlkilometrového náhonu. Bude tu vodní elektrárna.
Kdybych si následující jez prohlédl, nenajel bych přímo na kámen, který nás pošle do vody. je to ale docela veselé vykoupání. V posledním jezu potkáváme ve šlajsně cyklisty (!). Následuje téměř vyschlý úsek a závěrečné peřeje, kteréuž jen v klidu vychutnáváme. Zakrátko jsme v Pikovicích, kde již ostatní čekají na břehu. Balíme se a běžíme na vlak. Později jsme se dozvěděli, že Kódl s Marťou a společensky unavení Marcela s Davidem skončili v Kamenném Přívozu. Auto jelo pro lodě tam a platili 200kč navíc.
Bilance "koupelí": Bratr-Kros (1), Kódl-Martinka(1). Ujetá vzdálenost: cca 51km. Hodnocení: výborná akce
P.S. V neděli bylo děsný vedro, některé z nás slunko pěkně spálilo!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.